Tiki-100 .... That is the name of the Norwegian-made proprietary computer I wrote this track for/on. Nowadays a rare platform, but during my school-years this was _THE_ shit! We had one in each class-room at my school, but the potential that actually lives in that system was never taken advantage of during those days. It was mostly boring math-programs and single-channeled "blipp-blopp"-sound pumping out of a simple monochrome display. As we made the first demo that has ever been made on this machine back in 2016 - for the Solskogen demoparty in Norway - I was amazed with the whole construction of the system: It has dual processors with a Z80 _and_ an 8088, combined with an AY-3-8912 soundchip running a different frequency than i.e the ZX or the Amstrad. This version of the music is a previously unreleased/disposed variant of track one(out of two) from that demo. The only changes done for this record is some steroization, some reverb, a dash of compression - and a few other modern tool-abuses that was put on top of the original three channels. Final words for this should be: The Tiki-100 need more demo, and it could in theory be someone out there working on that just now. Who knows? Could tFt know? Hm? TOM! Could TOM please come to the infodesk? Could tFt PLEASE come to the infodesk?! There's something wrong with you(with you; not your production. It's YOU!)!! Å!
supported by 45 fans who also own “Tik-Tiki-Tak (Skal Du Ha Edit)”
Contrairement à ce que le titre peut laisser croire, le Sound Interface Device de la Commodore 64 n'est pas la seule composante de C64 ReMIXed car LukHash le croise avec de l'electro. Par contre, cette compilation regroupe ses premières entrées dans un univers plus synthwave : c'est rythmé et super efficace ! Pour faire simple : prenez l'énergie contenue dans un pain de C4, multipliez là par seize et vous obtiendrez celle transmise par C64 ReMIXed. Cette compilation est aussi bonne que ça ! Jordan Vauvert
supported by 40 fans who also own “Tik-Tiki-Tak (Skal Du Ha Edit)”
GHOSTS : un titre idéal pour un album sorti en octobre mais pas que. LukHash change de stratégie et fait appel à plusieurs chanteurs et chanteuses — et je ne parle pas de voix passées au mixeur mais bien de vraies performances vocales — ce qui nécessite un ajustement : il se fait plus discret et donc disparaît, en un sens. Il adopte aussi un style plus occidental avec une synthwave influencée par les années 80. Bref, LukHash s'obstine à toujours prendre des risques, c'est son grand point fort ! Jordan Vauvert
supported by 39 fans who also own “Tik-Tiki-Tak (Skal Du Ha Edit)”
Du point de vue du simple spectateur, le glitch est la porte d'entrée vers un spectacle visuel. Grâce à des manipulations absurdes et extraterrestres, le speedrunner accède à l'envers du décor, dans un monde liminal au pire, psychédélique au mieux. Dans son cinquième album GLITCH, LukHash emploie la même stratégie pour créer un spectacle musical. C'est une accumulation d'éléments hétéroclites — chiptune, dubstep, metal, jazz, amen breaks et j'en passe — et on a des étoiles plein les oreilles ! Jordan Vauvert
Fragile, breathtaking music from French American artist Lyli J, lit up by softly glowing synths and gentle vocal melodies. Bandcamp New & Notable Mar 11, 2024
The latest from Ryan Farish uses sweeping electronics and expansive melodies to create vast, rolling vistas of sound. Bandcamp New & Notable Jun 21, 2020
supported by 38 fans who also own “Tik-Tiki-Tak (Skal Du Ha Edit)”
Dans THE OTHER SIDE, la première personne qui passe de l'autre côté, c'est LukHash. Désormais, l'intégralité de la musique est assistée par ordinateur : en plus de la chiptune et de la dubstep viennent se rajouter des chants cybernétiques ("THE OTHER SIDE", "ITAEWON", "SURVIVE") et des structures aussi rythmées que complexes ("ANDROID"). Il ne nous faudra que quelques secondes pour passer nous-mêmes de l'autre côté car c'est tout un monde électronique joyeux qui s'ouvre. Une petite merveille ! Jordan Vauvert