At the venerable age of 47, I have finally achieved my lifelong dream: I now have an ultraminimal, portable music studio comprised of a Surface Pro 8 tablet, a pair of AKG K701 cans and a compact bluetooth 49 key MIDI controller, and that's it! This track that you're hearing is made with this setup, nothing more (as always, no real instruments were harmed in the making of this track :), and the fact that I am able to concoct sounds and atmospheres that bring me (and hopefully you, my valued listener) to another era, all from a humble entry level 12" tablet, doesn't cease to amaze me. So what was in my mind when I created this one? I pictured a sunny spring day in 1985 Okinawa, Japan. A group of boys would be playing together in a band, and at sunset the rehearsals would come to an end. The band members would walk along the waterfront, meet girls, have a drink, and enjoy their time together while the sun set over the beautiful coast, and the sea glistened in the twilight. So please enjoy your stroll in Okinawa in the 80s, and see you on my next track!
supported by 28 fans who also own “Strolling in Okinawa”
Contrairement à ce que le titre peut laisser croire, le Sound Interface Device de la Commodore 64 n'est pas la seule composante de C64 ReMIXed car LukHash le croise avec de l'electro. Par contre, cette compilation regroupe ses premières entrées dans un univers plus synthwave : c'est rythmé et super efficace ! Pour faire simple : prenez l'énergie contenue dans un pain de C4, multipliez là par seize et vous obtiendrez celle transmise par C64 ReMIXed. Cette compilation est aussi bonne que ça ! Jordan Vauvert
supported by 25 fans who also own “Strolling in Okinawa”
Dans THE OTHER SIDE, la première personne qui passe de l'autre côté, c'est LukHash. Désormais, l'intégralité de la musique est assistée par ordinateur : en plus de la chiptune et de la dubstep viennent se rajouter des chants cybernétiques ("THE OTHER SIDE", "ITAEWON", "SURVIVE") et des structures aussi rythmées que complexes ("ANDROID"). Il ne nous faudra que quelques secondes pour passer nous-mêmes de l'autre côté car c'est tout un monde électronique joyeux qui s'ouvre. Une petite merveille ! Jordan Vauvert
supported by 22 fans who also own “Strolling in Okinawa”
GHOSTS : un titre idéal pour un album sorti en octobre mais pas que. LukHash change de stratégie et fait appel à plusieurs chanteurs et chanteuses — et je ne parle pas de voix passées au mixeur mais bien de vraies performances vocales — ce qui nécessite un ajustement : il se fait plus discret et donc disparaît, en un sens. Il adopte aussi un style plus occidental avec une synthwave influencée par les années 80. Bref, LukHash s'obstine à toujours prendre des risques, c'est son grand point fort ! Jordan Vauvert
The bright, fizzy songs on “Dedication 2” were written and played using the Commodore 64, capturing the vintage computer’s feel. Bandcamp New & Notable May 9, 2021
Fragile, breathtaking music from French American artist Lyli J, lit up by softly glowing synths and gentle vocal melodies. Bandcamp New & Notable Mar 11, 2024