Ok, so here I am again. Back. Been almost five years since my last musical effort. Been going through some rough times both mentally and physically. But with the help from my brothers in Darklite, I was able to find myself again. So here we are. Yet another guitar track from T-101.
Except it's not yet another track. I spent literally weeks with this. Trying to remember how the fuck Reaper works. Trying to remember how the fuck guitars work. With tons of determination I was able to complete this. Wasn't an easy journey.
Originally this track was entered into the Black Valley 2023 Black Metal Music compo. It did not fare well, seeing as this is not black metal. But I thought to myself: "There is a fucking metal music compo - I will enter this there". Turns out people had entered actual black metal songs there and this track was nothing the like. So that was a thing that happened.
In any case - It really felt good to be back on the horse. Making new music, feeling alive. Might not be my finest hour, but shit - it's done, it's out there. And I feel good about this shit.
Also: I had to *really* mix this down for this to make it to this compilation. I tend to mix my stuff LOUD, on the border of clipping without clipping. But I really had to sacrifice a lot of db with this so that it would meet the requirements of this compilation. I did my very best, and I feel that this version of the track still retains the force and power it was made to be.
Contrairement à ce que le titre peut laisser croire, le Sound Interface Device de la Commodore 64 n'est pas la seule composante de C64 ReMIXed car LukHash le croise avec de l'electro. Par contre, cette compilation regroupe ses premières entrées dans un univers plus synthwave : c'est rythmé et super efficace ! Pour faire simple : prenez l'énergie contenue dans un pain de C4, multipliez là par seize et vous obtiendrez celle transmise par C64 ReMIXed. Cette compilation est aussi bonne que ça ! Jordan Vauvert
Dans THE OTHER SIDE, la première personne qui passe de l'autre côté, c'est LukHash. Désormais, l'intégralité de la musique est assistée par ordinateur : en plus de la chiptune et de la dubstep viennent se rajouter des chants cybernétiques ("THE OTHER SIDE", "ITAEWON", "SURVIVE") et des structures aussi rythmées que complexes ("ANDROID"). Il ne nous faudra que quelques secondes pour passer nous-mêmes de l'autre côté car c'est tout un monde électronique joyeux qui s'ouvre. Une petite merveille ! Jordan Vauvert
GHOSTS : un titre idéal pour un album sorti en octobre mais pas que. LukHash change de stratégie et fait appel à plusieurs chanteurs et chanteuses — et je ne parle pas de voix passées au mixeur mais bien de vraies performances vocales — ce qui nécessite un ajustement : il se fait plus discret et donc disparaît, en un sens. Il adopte aussi un style plus occidental avec une synthwave influencée par les années 80. Bref, LukHash s'obstine à toujours prendre des risques, c'est son grand point fort ! Jordan Vauvert
The bright, fizzy songs on “Dedication 2” were written and played using the Commodore 64, capturing the vintage computer’s feel. Bandcamp New & Notable May 9, 2021
Fragile, breathtaking music from French American artist Lyli J, lit up by softly glowing synths and gentle vocal melodies. Bandcamp New & Notable Mar 11, 2024