This track was written and produced as long ago as 2001, but has been sat on my backups since then and never released.
Is a progressive Hard Dance/Trancy track basically, the Speech samples were recorded off a Radio HAM repeater in L.A. (USA), (I managed to log into it from the U.K and listen in on their chats) and recorded hours of speech from these guys, (onto D.A.T tapes), just a few samples feature in this mix, but loved “We Don't like Bootleggers on here, Get the Hell out of here! We don't want you Bootleggers!” - Sop kinda made a track from it...
This particular mix is a cut down radio edit, as my original mix was a little drawn out and long (as it was meant for a 12” vinyl) and as I was busy when got asked to do the SceneSat thing, this mix was very kindly edited by Byproduct who did a fantastic job of compressing the whole mix down to a very ear friendly 4 mins or so... works for me! Am chuffed (English slang for happy) to be part of a SceneSat Compilation again...
supported by 41 fans who also own “We don't like bootleggers”
Contrairement à ce que le titre peut laisser croire, le Sound Interface Device de la Commodore 64 n'est pas la seule composante de C64 ReMIXed car LukHash le croise avec de l'electro. Par contre, cette compilation regroupe ses premières entrées dans un univers plus synthwave : c'est rythmé et super efficace ! Pour faire simple : prenez l'énergie contenue dans un pain de C4, multipliez là par seize et vous obtiendrez celle transmise par C64 ReMIXed. Cette compilation est aussi bonne que ça ! Jordan Vauvert
supported by 37 fans who also own “We don't like bootleggers”
Du point de vue du simple spectateur, le glitch est la porte d'entrée vers un spectacle visuel. Grâce à des manipulations absurdes et extraterrestres, le speedrunner accède à l'envers du décor, dans un monde liminal au pire, psychédélique au mieux. Dans son cinquième album GLITCH, LukHash emploie la même stratégie pour créer un spectacle musical. C'est une accumulation d'éléments hétéroclites — chiptune, dubstep, metal, jazz, amen breaks et j'en passe — et on a des étoiles plein les oreilles ! Jordan Vauvert
The bright, fizzy songs on “Dedication 2” were written and played using the Commodore 64, capturing the vintage computer’s feel. Bandcamp New & Notable May 9, 2021
Fragile, breathtaking music from French American artist Lyli J, lit up by softly glowing synths and gentle vocal melodies. Bandcamp New & Notable Mar 11, 2024
supported by 35 fans who also own “We don't like bootleggers”
Dans THE OTHER SIDE, la première personne qui passe de l'autre côté, c'est LukHash. Désormais, l'intégralité de la musique est assistée par ordinateur : en plus de la chiptune et de la dubstep viennent se rajouter des chants cybernétiques ("THE OTHER SIDE", "ITAEWON", "SURVIVE") et des structures aussi rythmées que complexes ("ANDROID"). Il ne nous faudra que quelques secondes pour passer nous-mêmes de l'autre côté car c'est tout un monde électronique joyeux qui s'ouvre. Une petite merveille ! Jordan Vauvert